Sunday 26 February 2012

RANCANGAN HEBAT TAPI TAK MUNASABAH

Isu Khalwat Dr Badrul Amin : JAIP begitu efisien gila babeng

khalwat dr bad - itukah yg tersurat?

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ

cuba kita bayangkan, wanita tersebut sampai kuantan jam 2.00 pagi. waktu serangan ke atas dr bad oleh sekumpulan lelaki termasuk suami wanita tersebut ialah jam 2.30 pagi. maknanya tempoh masa yg diambil oleh dr bad utk turun dari bilik hotel atau memana lokasi beliau pada masa itu utk berjumpa wanita itu, berbual dengan wanita tu utk bertanya perihal (ye la..takkan sampai2 terus ajak masuk bilik hotel! agak2 laaa..), menempah bilik baru utk wanita tersebut dan anak2nya, membawa bagasi dan menuju ke bilik hotel seterusnya menunjukkan wanita tersebut tempat tinggal sementaranya sehingga masalah beliau itu settle ialah SETENGAH JAM.

cuba kita berfikir dengan akal yg sejahtera - apakah sempat perkara2 maksiat dan khalwat berlaku dalam tempoh SETENGAH JAM?

tapi yg pelik dan ajaib, secara tiba2 sekumpulan lelaki itu somehow oleh mengesan lokasi dr bad dan wanita itu dengan tepat dan jitu walaupun BARU SETENGAH JAM wanita itu tiba di hotel berkenaan! kalau JAIP yg serbu, maka JAIP begitu efisien gila babeng sebab dalam masa kurang setengah jam, depa mampu serbu bilik hotel tersebut dan terus tuduh dr bad sebagai khalwat.
menurut JAIP, depa serbu bilik hotel tu jam 3. ini pun satu kepelikan dan keefisienan yg takjub. kebiasaan kes khalwat hanya mampu ditentukan selepas 4-5 jam. kes2 segera tu lak ialah kes rush bersepadu. kalau kes rush bersepadu, boleh JAIP nyatakan berapakah jumlah pasangan yg ditangkap khalwat serentak dengan dr bad?
bagaimana mereka2 ini boleh tahu yg dr bad akan berkhalwat dengan wanita itu dalam tempoh masa yg amat sekejap? inilah persoalan utama.
bak kata isteri aku, semua ni nampak seperti satu perancangan yg amat jitu utk mengenakan dr bad atau memana pimpinan. sebab terlalu banyak elemen "takjub" berlaku dalam kes khalwat ni. perlu juga aku ingatkan yg dr bad dan rombongan PKR hanya sampai kat kuantan pada petang 24hb. lokasi penginapan mereka juga ditukar di saat akhir - bukan atas permintaan dr bad.
jd bagaimana puak2 yg nak kantoikan dr bad ni TAHU DENGAN DETAIL MENGENAI KEBERADAAN DR BAD?

mcm aku cakap pada awal2 posting ni, aku tak niat nak defend dr bad ataupun nak kata dr bad salah whatsoever. cuma, berdasarkan keraguan2 yg aku jelaskan kat atas ni, jom kita sama2 fikir menggunakan akal yg sejahtera. -

Artikel Penuih:

http://azmieyusoff.blogspot.com/2012/02/isu-khalwat-dr-badrul-amin-jaip-begitu.html

No comments:

Post a Comment